Workoholismus a nedostatek času

Víte, co je velkou nevýhodou, když děláte práci, kterou milujete?  Stane se z vás workoholik (alespoň jak já si ho představuji). 

foceno dcerkou


Logicky: 
1. Baví vás to, co děláte. 
2. Takže vám nevadí pracovat přesčas. 
3. Po večerech. 
4. Nocích. 
5. Víkendech. 
6. O dovolené. 

Dochází pak k absurdním situacím: 


- koordinujete super velký deal v den své svatby (holt takové načasování) - polovina svatebních foto je s telefonem u ucha

- pročítáte e-maily na telefonu na porodním sále (ještě, že mi nešlo odpovídat, jelikož jsem se nemohla trefit na správná písmenka)

- posíláte e-maily v jakoukoliv denní i noční hodinu. Nikdo nikdy neví, kdy spíte a kdy pracujete. 


Po 10 letech v oboru to došlo tak daleko, že si vás doporučují i cizí lidi na internetu. Odborné komory. LinkedIn. Zákazníky "tvoříte", i když jedete Uberem trasu dlouhou pouhých 5 minut.

A když neumíte říct "ne", tak se to časem pokazí. Právě tím č-a-s-e-m. Prostě nestíháte a blíží se vyhoření (alespoň tak si to představuji :-)

Tak to jen na vysvětlenou, proč jsem snad půl roku nic nenapsala. (Kdo si toho nevšiml, tak ostatní články psala sestra :-) 

Ale (!), již je to pár měsíců, co se s tím snažím něco dělat. "Ne" říkat pořád neumím. Ale nikdy jsem nepracovala zadarmo (nepočítejme přátelské výpomoci (= opravdu pro nejbližší), kolegiální výpomoci (pomoz jinému a budiž ti napomoženo též) a úvodní schůzky (i když ty dnes občas taky ne)). Takže co?  Rozhodla jsem se říkat "ne" jiným způsobem. 

Zvedám cenu. Ve finále mám více času a více peněz. Což je super kombinace, uznejte. 

Zdroj: zde

Jinými slovy chci říct - teď již snad budu psát opět o něco častěji ;-)

Co vy a workoholismus? 

S.




Komentáře