Francouzské bulky podle Romana Vaňka

K Vánocům jsme si s přítelem nadělili kuchařky od Romana Vaňka Klenoty české a Klenoty evropské kuchyně. A jak už jsem říkala, snažím se dodržovat předsevzetí, že budu zkoušet víc nových receptů, tak jsem se pustila i do pečiva, které jsem před tím nedělala. 

Tento recept je z kuchařky Klenoty klasické evropské kuchyně


Mým velkým pomocníkem byl kuchyňský robot, bez něj by mi podle mě trvala příprava o dost déle, kvůli zamíchání těsta. 

Co budeme potřebovat na 12 bulek?

50 g změklého másla - doporučuju vyndat z lednice tak 30 min předem
280 ml mléka + 15 ml mléka na potření
450 g hladké mouky + mouka na podsypání těsta
1 lžička soli
15 g cukru krupice
15 g čerstvého droždí

Pokud máte robota, tak si připravte nástavec "hák", kdo ne, tak jen šikovné ručičky. Zahřejte mléko tak, aby bylo vlažné, ne horké (Vaněk píše v rendlíku, já jsem líná, takže mikrovlnka to jistila). Do mísy robota vlijeme mléko, přidáme rozdrobené droždí a ostatní suroviny. Mícháme na střední rychlost cca 10 min do hladkého těsta (to má uvedeno Vaněk, já míchala asi jen 6 min). 


Posypte vál moukou a těsto na něj vyklopte. Rukama z těsta vypracujte bochánek a přikryjte ho čistou utěrkou a nechte zrát 1 hodinu, než zdvojnásobí svůj objem. Tj. šla jsem si zacvičit a vrátila se ;). 


Těsto vyválejte do válečku a rozdělte na 12 stejných kusů, z nichž udělejte kuličky. Kuličky dávejte na plech dostatečně daleko od sebe, při pečení se zvětší. Každou kuličku nařízněte ostrým nožem do kříže (ideálně pilkovým, ale ten jsem neměla, tak jsem použila obyč a nejde to moc dobře :D), zase přikryjte utěrkou a nechte zase kynout asi 20-30 min než zdvojnásobí svůj objem. 


Vykynuté bulky potřete mlékem. Plech vložte do rozehřáté trouby a pečte 15 minut dozlatova. 


Houstičky byly naprosto luxusní!! Nevydržela jsem a hned večer si dala 2 :) (ano, výčitky se dostavily okamžitě :D). 

P.S. Kuchařky jsou fakt úžasné, nejraději bych uvařila naprosto všechno, co tam je ;)

Už jste zkoušeli péct pečivo nebo ještě jste se netroufli?

A. 

Komentáře

  1. Přesně tyhle bulky jsem taky dělala a souhlasím, chuťově jsou výborné! Ale taky se mi nepodařily pěkně nařezat a to jsem měla zubatý nůž! :)

    Pečivo peču moc ráda, akorát se po něm vždy rychle zapráší a můžu zadělávat nové těsto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, sní se do hned, té vůni se nedá odolat! :)

      A jo, nůž jsem taky neměla :)))

      Vymazat
  2. Tyhle francouzské bulky miluju a jsem moc ráda, že jsem recept našla u tebe na blogu, když nemám Vaňkovo kuchařsku po ruce ;)
    Vždy nařezávám ostrým nožem (ne pilkovým jak Vaňek uvádí) a jde to bez problémů, v polovině nůž opláchnu studenou vodou.
    Zdraví
    Bára

    OdpovědětVymazat

Okomentovat